För boende kring Sobacken

Aktuell information om Sobacken.

Synpunkter på lukt och buller

Vänligen fyll i nedan formulär eller maila oss på sobacken@borasem.se alt ring 020-97 13 00. Telefonen är bemannad mellan kl 07.30-16.00 måndag-torsdag, 07.30-15.00 fredag.

Kontaktuppgifter till Miljöförvaltningen i Borås:
033-35 30 00 miljo@boras.se

Ärende * (obligatorisk)
Ärende












  • Krossning av hushållsavfall



    2020-01-24


    Under helgen vecka 4 kommer vi att krossa hushållsavfall detta för att klara planerade stopp i verksamheten under kommande period.

    Om ni upplever att vår verksamhet stör er vänligen kontakta Kundcenter 020-97 13 00 alt kund@borasem.se

  • Ombyggnation matavfallsrötningen 12 december



    2019-12-11


    På torsdag mellan kl. 07:00 – 19:00 kommer det pågå arbete på vår anläggning för matavfallsrötning. Arbete kommer medföra risk för spridning av lukt.

    Om ni upplever att vår verksamhet stör er vänligen kontakta Kundcenter 020-97 13 00 alt kund@borasem.se

  • Flisning av returträ, ris och trädgårsavfall



    2019-12-02


    Från den 2/12 till den 15/12 mån-fre kommer det att ske flisning av returträ, ris och trädgårdsavfall på Sobacken.

    Trä, ris och trädgårdsavfall som lämnas på ÅVC fraktas till Sobacken. När vi har tillräckligt stor mängd av t.ex. trä flisas materialet med hjälp av en flishugg. Flishuggen hugger materialet till lämplig storlek för att eldas. Detta kommer nu att ske under perioden 2-15 december, måndag-fredag under dagtid (kl 7:00-18:00).

    Om ni upplever att vår verksamhet stör er vänligen kontakta Kundcenter 020-97 13 00 alt kund@borasem.se

  • Anmäl dig till dialogmötet 19/11



    2019-10-14


    Nu är det nya miljöanläggningarna på Energi- och Miljöcenter på Sobacken i drift. Arbetet ute på Sobacken påbörjades i april 2015 och nu under hösten har både avloppsrenings- och kraftvärmeverket invigts och tagits i kommersiell drift. På dialogmötet kommer vi att presentera hur arbetet fortsätter samt berätta om övrig verksamhet på Sobacken.

    Tisdagen den 19 november kl 18:00-19:00 i Sobackens besökscentrum
    (vi möts upp vid informationshuset vid parkeringen)
    Vi bjuder på fika.

    Anmäl dig gärna genom att fylla i formuläret alternativt kontakta
    Kundcenter 020-97 13 00 alt kund@borasem.se

  • Minnesanteckningar från dialogmöte 14 maj



    2019-05-29


    Här finner ni minnesanteckningar och presentationen från dialogmötet den 14 maj. Tack för att ert deltagande!
    Ladda ner minnesanteckningar här.
    Ladda ner powerpointpresentationen här.

  • Minnesanteckningar från dialogmöte 21 augusti



    2018-09-24


    Här finner ni minnesanteckningar och presentationen från dialogmötet den 21 augusti. Tack för att ert deltagande!
    Ladda ner minnesanteckningar här.
    Ladda ner powerpointpresentationen här.

  • Minnesanteckningar från dialogmöte 27 november



    2017-12-05


    Här finner ni minnesanteckningar och presentationen från dialogmötet den 27 november. Tack för att ert deltagande!
    Ladda ner minnesanteckningar här.
    Ladda ner powerpointpresentationen här.

  • Minnesanteckningar från dialogmöte 7 mars



    2017-03-09


    Här finner ni minnesanteckningar och presentationen från dialogmötet den 7 mars. Tack för att ert deltagande!
    Ladda ner minnesanteckningar här.
    Ladda ner powerpointpresentationen här.

  • Minnesanteckningar från dialogmöte 10 okt



    2016-11-02


    Som utlovat, här kommer minnesanteckningar och ppt från dialogmötet den 10 oktober. Tack för att ert deltagande!
    Ladda ner minnesanteckningar här.
    Ladda ner powerpointpresentationen här.

Prenumerera på nyheter

Fyll i din e-postadress och klicka på prenumerera för att få mail när vi lagt ut en ny nyhet på denna sida.

E-post:

 

Registrera dig för sms-utskick angående Sobacken

Uppgifterna kommer endast att hanteras av Borås Energi och Miljö och då i enlighet med GDPR.

Kontakta oss på Kundcenter

020-97 13 00

Mån–tors: 07:30–16:00 | Fre: 07:30-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.