Vatten och avlopp

Vattenkiosk

Vi har påbörjat låsning av befintliga brand- och spolposter och kommer succesivt upphöra med vår uthyrning av brandposthuvuden. För att kunna erbjuda vatten till verksamheter har vi därför byggt en vattenkiosk där det är enkelt att fylla sin tankbil eller liknande. Vattenkiosken får man åtkomst till via en nyckel som man kvitterar ut hos oss på Västerlånggatan 10, se mer nedan.

Syftet med installationen av vattenkiosker är att säkerställa kvalitén och säkerheten för vattnet till våra kunder. Vattenkiosken har en backventil installerad så att ingen smitta kan komma in i ledningsnätet, men observera att vattnet är ett så kallat tekniskt vatten, inte dricksvatten.

För att få tillgång till vattenkiosken behöver ni fylla i denna ansökningsblankett. Ifylld blankett skickas till:
Borås Energi Miljö AB
Box 1713
501 17 Borås

Det går även bra att lämna in blankett direkt till oss på Västerlånggatan 10 eller maila den undertecknad till: kund@borasem.se.

Vid frågor kontakta oss på telefon 020-97 13 00 eller besök oss på Västerlånggatan 10.

Kostnaden per nyckel är 400kr/st exkl moms. Kostnaden för vattnet är 16,15 kr/kubikmeter vatten ex moms.

Ni kontrollerar enkelt via webben (www.vattenkiosk.se) hur mycket vatten ni tankat efter att ni blivit registrerade och fått en nyckel av oss.

Vattenkiosken finner ni på Västerängsgatan 6 utanför inpasseringen till Servicekontoret. Detta innebär att vattenkiosken är åtkomlig dygnet runt.

Kontakta oss på Kundcenter

020-97 13 00

Mån–tors: 07:30–16:00 | Fre: 07:30-15:00 (lunchstängt 12:00-13:00)

Felanmälan för fjärrvärme, fjärrkyla, biogas, vatten och avlopp kan göras på telefon dygnet runt.